Du har ingen varer i kurven

Vilkår

Mette Skall
  • Levering kun 29,- kr.
  • Alle varer er lagervarer
  • Levering 1-2 dage
  • 30 dages fuld returret
  • Læs vores FAQ
Spørg Mette. Har du spørgsmål til vore produkter. Så ring på tlf. 70 215 000 eller skriv en mail til info@fenomen.dk.


Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra Fenomen.dk. Betingelserne gælder i det tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem dig som køber og Fenomen.dk.
 
Levering
Levering til postbutik / pakkeboks: 29,- kr.
Levering til erhversadresse: 39,- kr.
Levering til privatadresse: 59,- kr.
 
Som hovedregel har vi dag-til-dag levering, skulle der opstå problemer med forsendelsen, så sender vi hurtigst muligt en mail med tidspunkt for, hvornår varen så vil blive leveret. Der kan ved enkelte produkter stå anført en anden leveringstid, og vil så være den gældende. I så fald står leveringstiden står under det enkelte produkt.
I ferietid og på helligdage kan leveringstiden variere - det vil bliver oplyst på et banner på forsiden.
 
Du er selv ansvarlig for korrekt indtastet navn, adresse og e-mail.
Ønsker du din ordre sendt til dit arbejde, skal fimanavnet anføres.
 
Bor du i et land som ikke er med i EU, skal der ikke betales dansk moms, som derfor skal fratrækkes prisen på varerne. Det er ikke alle varer vi har mulighed for at sende til undenfor Danmarks grænser.
 
Pris og betaling
I denne butik kan du bestille dine varer online og betale via:
- Dankort & Visa/dankort
- Bankoverførsel (forudbetaling) 
- Visa Electron
- MasterCard
- Eurocard
- Forbrugsforeningskort
 
Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes. Intet gebyr.
 
Bankoplysninger:
Jutlander Bank A/S
Kontonummer: 7461-4200572799

Alle priser på Fenomen.dk - på web-adressen http://www.fenomen.dk - er i danske kroner og inkl. moms.
 
Vælger du bankoverførsel som betalingsform, går der i hverdage 24 timer inden vi kan se beløbet på vores konto. Når beløbet er registreret, bliver varen afsendt. Vær opmærksom på, at ved denne betalingsform, er varen kun er reserveret til dig i 2 dage, dvs. er betalingen ikke registreret inden, må du gennemføre bestillingen på ny. Ved bankoverførsel, check el. lign. er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.
 
Til udenlanske kunder
IBAN.nr: DK0692174200572799
SWIFT-BIC nr: JUTBDK21
 
Hvis du ikke modtager den bestilte varer indenfor normal leveringstid, bedes du kontakte os, så vi kan få pakken efterlyst hos PostDanmark.
 
Risikoen for varerne
Risikoen for varer købt i Fenomen.dk overgår til dig som forbruger på leveringstidspunktet.

Uafhentede pakke
Uafhentede pakker som returneres uden forudgående varsel debiteres med kr. 75,- til dækning af returfragt + ekspedition.
 
Reklamationsret
Er der fejl eller mangler ved en leverance fra Fenomen.dk, skal du hurtigst muligt kontakte os, enten pr. mail eller telefon (se under punktet ”Kontakt”). Det er købelovens regler, der gælder. Vil du reklamere over en vare, er det din pligt at angive, og på forlangende vise, hvordan fejlen eller manglen ytrer sig. Som udgangspunkt kan du klage over fabrikationsfejl, der viser sig senest 24 måneder efter du har fået varen leveret, forudsat at varen ikke er misligholdte. Vi vil vurdere reklamationen - hvis det skyldes slitage, forkert vedligeholdelse eller anvendelse kan reklamations-retten ikke gøres gældende. Når vi modtager en klage over en vare, vil vi tage stilling til, om varen skal repareres, ombyttes eller om pengene skal tilbagebetales. Ved fejl skal du hurtigst muligt kontakte os, så vi kan aftale det videre forløb. Ønsker vi varen retur, så dækker vi portoen ved, at vi sender dig en returpakkelabel du skal bruge til returneringen.
 
Varen sendes til:
Viabella Aps
Hjarbækvej 65
8831 Løgstrup
 
Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt. 
Ved reklamationer SKAL kopi af faktura eller ordrebekræftelse sendes med, så vi kan spore din levering.
 
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav. 
 
Fortrydelsesret 
Du har som forbruger 30 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. 
 
Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.  
 
Du skal inden 30 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives på info@fenomen.dk eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.  
 
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
 
Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 30 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage. Og det er ikke nok at sende varen i egen emballage/gaveæske, der skal en papkasse eller anden beskyttelse omkring varen, for at beskytte denne.
 
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.
 
Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. 
 
Ved returnering SKAL kopi af faktura eller ordrebekræftelse sendes med, så vi kan spore din levering. 
 
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. 
 
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 30 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
 
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
 
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til: 
Viabella Aps
Hjarbækvej 65
8831 Løgstrup
 
Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.
 
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav. 
 
Persondatapolitik 
For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse.
 
Vi registrerer dine personoplysninger for at kunne levere varen til dig. 
 
Personoplysningerne registreres hos Viabella ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 
 
Den dataansvarlige på Fenomen.dk er Mette Skall. 
 
Som registreret hos Viabella ApS, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: info@fenomen.dk
 
Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til info@fenomen.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Center for Klageløsning, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. 
 
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk
 
Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
 
Handelsbetingelserne er senest opdateret 23. marts 2017.